vrijdag 6 november 2009

I'm back!


Zo! Dat zit er weer op! Na 3 weken tentamens (en dus geen buitenlucht) kan ik eindelijk weer helder nadenken zonder dat er allerlei marketingtechnische en/of wiskundige termen door mijn hoofd racen. Toen ik woensdag na mijn laatste tentamen thuis kwam, parkeerde ik mijn bibs op de bank om er de komende 3 uur niet meer vanaf te komen. Wat is zitten toch lekker!! Ik was een beetje aan het dutten toen mij ineens iets begon te dagen. November? Is het al NOVEMBER? De feestdagen staan voor de deur! Yesss! Ik sprong op van de bank, greep mijn schoenen, struikelde 4 keer, knoopte mijn shawl om, struikelde weer en vloog - hoe bijzonder ook- zonder kleerscheuren de deur uit. Eenmaal op straat genoot ik van de koude lucht, die veel meer zuurstof lijkt te bevatten dan in de zomer. Of ligt dat nou echt aan mij? Ik kwam voor de zoveelste keer langs mijn oliebollenkraam en deze keer ging ik iets bestellen! Ik hoefde nergens heen, had geen haast voor een tentamen en hoefde ook niet snel naar huis om te leren. Vrijheid. Ik bestelde de grootste appelbol mogelijk met dubbele dosis poedersuiker en werkte hem in 3 happen weg. Na 5 minuten kloppen (wind en poedersuiker.. *zucht*) kwam ik op het idee om mee te doen aan het programma 'Het Beste Idee van Nederland' met een poedersuiker die het niet op een rennen zet zodra je een hap neemt. Hmmmm..... Al fantaserend over dat tafreel liep ik langs etalages op zoek naar inspiratie voor alle cadeautjes die de komende weken moeten worden aangeschaft. Geen succes. Dan maar naar mijn oude vertrouwde Kiosk op de Ferdinand Bol. Achter de kassa van die Kiosk staat al zolang ik hier woon een onwaarschijnlijk lief oud stelletje die altijd kibbelen over wie het wisselgeld mag geven. Zij kan het en wil het, hij gelooft haar niet en doet het liever zelf. Hoezo klassiek? Deze vrouw is alleen wel een echte bikkel. Elke keer gaat ze de strijd weer aan met die oude knorrepot.
Ik reken mijn 2 tijdschriften grinnekend af en wandel naar buiten. Het is alweer november. Nog 1 salaris te gaan en dan staat de duurste en allerleukste maand van het jaar op ons te wachten! December! Al die cadeautjes vragen om inspiratie en daarom ga ik er deze week mijn missie van maken om een lijst met leuke cadeautips te bedenken. Bewonder hem volgende week!

Wish me luck!

Liefs,
Timothea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten